حاجیلو

حاجیلو

حاجیلو

حاجیلو

شغل وکیل

آشنایی با شغل وکیل

شغل وکیل شغلی می باشد که فرد در آن  از طرف شخص دیگری اعم از حقوقی یا حقیقی  به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مامور به انجام کاری می‌شود. لازمه ی شغل وکیل املاک داشتن تحصیلات و تجربه کافی می باشد. در کنار تحصیلات باید مهارت های دیگری را نیز کسب نمود.

مهارت های سخنوری و نوشتاری جزو مهارت هایی هستند که یک وکیل حتما باید آن ها را در خود تقویت نماید چرا که این مهارت ها در موفقیت کاری بسیار تاثیرگذار هستند. همچنین داشتن توان تجزیه و تحلیل میزان زیادی از اطلاعات، اعتماد به نفس زیاد و توان تحمل فشار کاری زیاد از لازمه های انجام درست این شغل است. لازم به ذکر است که شغل وکیل املاک حاجیلو برای تمامی افراد مناسب نیست چرا که افراد دارای روحیات و شخصیت های متفاوتی می باشند. اگر شما به حوزه حقوق و قانون علاقه مندید و دنبال شغل چالشی و پر مسئولیت می باشید، این شغل مناسب شماست. در ادامه ی مطلب قصد داریم در خصوص این شغل بیشتر صحبت نماییم:


برخی از وظایف وکیل

  1. بررسی پرونده و مستندات موکل
  2. حضور در دادگاه به عنوان نماینده موکل و دفاع از او
  3. تهیه پیش نویس ها، قراردادها و نامه ها برای درج در پرونده و پیشبرد امور حقوق و قضایی موکل خود
  4. جمع آوری و نگهداری از مستندات و مدارک مربوط به پرونده برای ارائه به دادگاه جهت دفاع از موکل خود
  5. بررسی بیشتر پرونده برای کشف اطلاعات بیشتر

انواع وکیل


وکیل انتخابی

در بین انواع وکیل وکیل انتخابی جزو رایج ترین نوع وکیل می باشد. فرد شخصا وکیل ملک خود را انتخاب می نماید و با تنظیم قرارداد وی را برای دفاع از حقوق خود در دادگاه و مراجع قضایی مامور می کند.


وکیل معاضدتی

بر طبق قانون مدنی تمامی افراد این حق را دارند که برای خود بهترین وکیل املاک داشته باشند اما در این بین کسانی هستند که به دلیل ناتوانی مالی قادر به اخذ وکیل نیستند. در چنین شرایطی دادگاه و مراجعه قضایی برای او به صورت رایگان وکیل در نظر می گیرند تا از حقوق او دفاع کند. به وکیلی که با این روش انتخاب می شود وکیل معاضدتی گفته می شود.

وکیل تسخیری

وکیل تسخیری وکیلی می باشد که در دعاوی کیفری نقش ایفا می کند. در مواردی که شخص متهم به دلیل ناتوانی مالی و یا هر دلیل دیگری وکیلی را برای امورات پرونده اخذ نمی کند، دادگاه از میان وکلای دادگستری وکیلی را به صورت رایگان در اختیار متهم قرار می دهد. به وکیلی که این چنین وارد یک پرونده می شود وکیل تسخیری می گویند.


وکیل اتفاقی

عنوان وکیل اتفاقی به افرادی اطلاق می شود که در رشته حقوق تحصیل کرده با قوانین و مقررات آشناییت کافی دارند اما شغل آن ها وکالت نیست اما به شکل کاملا اتفاقی در مسیر حل پرونده و مشکلات قرار گرفته اند و به افراد در پیشبرد پرونده کمک نموده اند.

وکیل ملک کارآموز

افراد تحصیل کرده در رشته های حقوق پس از قبولی در آزمون های ورودی کانون وکلای دادگستری    می بایست مدتی را به عنوان کارآموز نزد یک وکیل ملک با تجربه فعالیت کنند. این افراد می توانند در همان مدت کارآموزی زیر نظر سرپرستان خود، وکالت پرونده های سبک را بر عهده بگیرند. به وکلایی که در دوران کارآموزی به وکالت می پردازند، وکیل ملک کارآموز گفته می شود.

وکیل قوه قضائیه

وکیل قوه قضائیه جزو یکی از مهم ترین انواع وکلا می باشد.  به تمامی افرادی که در رابطه با اجرای قانون پنج ساله سوم توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور از مرکز امور کارشناسان قوه قضائیه و مشاورین حقوقی پروانه وکالت اخذ کرده اند وکیل قوه قضائیه می گویند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد